FR
Filtres

60résultats trouvés

Réinitialiser les filtres

Semestres

Orientations

Type de module

Langue

Intercultural Management & Russian Business Communication 1

Eurasia - Semester 1 (elective : Chinese or Russian)

English / Russian - 4 ECTS

Intercultural Management

This course is designed to develop a deeper understanding of the issues in managing across cultures with a particular focus on the Eurasian region.

Russian Business Communication 1

This course will develop basic language skills in Russian as well as basic cultural elements specific to these language area.

Detailed module description

Management de la sécurité des systèmes d'information

MSI - Semestre 1

Français - 5 ECTS

Ce module vise à offrir une compréhension des enjeux de la sécurité managériale des systèmes d'information et de la manière dont ils peuvent impacter la performance globale de l'entreprise, ainsi que de l'intégration des outils et des bonnes pratiques en matière de sécurité des systèmes d'information au sein de l'organisation.

Descriptif de module

Marketing for SMEs

Entrepreneurship - Semester 3

English - 5 ECTS

Students learn to market a product or service in a well-defined market to the relevant customers with an adapted communication. We will work on their VIA Project in their segmentation, targeting and positioning of a brand. As an outcome the students building a landing page with the gained knowledge.

Detailed module description

Négocier et convaincre

Tronc commun - Semestre 1 (à choix)

Français - 5 ECTS

Ce module vise à fournir aux étudiant·es une boîte à outil leur permettant de gérer les situations complexes ou sensibles en communiquant de manière appropriée à l’'interne et à l’'externe, de mener des négociations complexes avec des parties prenantes et de convaincre son interlocuteur, et de renforcer leur posture de leader grâce à la maîtrise des codes de la communication

Descriptif de module détaillé

New technologies

Common core - Semester 2 (elective)

English - 5 ECTS

This course discusses the opportunities and challenges of digitalization presenting the new digital technologies and their impact on business and society.

More specifically, this course introduces the concept of future technology analysis and some of its methodologies, which are intended be used as lens to analyze current emerging technologies and to predict their impact on the organization of companies, as well as on the creation of value via the development of products and services.

Detailed module description

 

Pilotage de projet numérique

MSI - Semestre 3

Français - 5 ECTS

Les méthodologies de gestion de projets sont étudiées et les étudiantes et étudiants apprennent à choisir puis mettre en oeuvre la méthodologie appropriée dans un contexte donné.

Descriptif de module

Pratique réflexive en prospective

Prospective - Semestre 3 ET 4

Français - 2 ECTS

Ce module vise à faire les connexions entre les différentes étapes de la prospective, à établir les liens entre les nouvelles compétences acquises et celles précédemment développées en Bachelor et à articuler les compétences acquises dans un projet professionnel

Descriptif de module

Project Analyzing Eurasian Markets

Eurasia - Semester 3

English - 6 ECTS

This project, carried out in the form of a mandate for a Swiss or foreign company, a research project or a start-up project, will apply the skills developed in the course modules abroad to a concrete case.

Detailed module description

 

Project Business strategy and implementation

Eurasia - Semester 4

English - 3 ECTS

This group project, carried out in the form of a mandate for a Swiss or foreign company, a research project or a start-up project, aims to apply in an integrated manner the knowledge and skills acquired in the course blocks and other courses and projects of semester 3.

Detailed module description

 

Project Leading with Purpose and global Impact

Entrepreneurship - Semester 4

English - 5 ECTS

Students take part in an exchange program at a foreign university with a close link to entrepreneurship. The objectives of the study trip are to reinforce reflection on the intercultural challenges of international business activities, and to learn more about entrepreneurial behavior in ecosystems different from Switzerland.

Detailed module description

Project Management

Tronc commun - Semestre 2 (Obligatoire)

Français ou anglais - 4 ECTS

Ce module vise à fournir aux étudiant·es une boîte à outils leur permettant de piloter des projets complexes de manière systématique.

A l'issue du cours, les étudiant·es ont la possibilité de se présenter aux examens leur permettant d'obtenir une certification reconnue en gestion de projets (IPMA-D).

Detailed module description

 

Project Socio-economic and legal environment

Eurasia - Semester 2

English - 5 ECTS

This first group project, carried out in the form of a mandate for a Swiss or foreign company, a research project or a start-up project, aims to apply in an integrated manner the knowledge and skills acquired in the previous courses.

Detailed module description