DE
Filter

60gefundene Ergebnisse

Filter zurücksetzen

Semestres

Orientations

Type de module

Langue

Décision

Prospective - Semestre 4

Français - 5 ECTS

Ce module a pour objectif de faire découvrir puis maîtriser aux étudiantes et étudiants les techniques quantitatives et qualitatives de prise de décision dans un contexte de transformation numérique et d’'abondance de données.

Descriptif de module

Design of digital business models

MSI - Semestre 3

Français - 5 ECTS

Les étudiantes et étudiants sont formés à mener une réflexion stratégique basée sur le modèle d’'affaire de l’entreprise, mais aussi à la création de business models innovants centrés sur les nouvelles technologies.

Descriptif de module

Entrepreneurial Finance

Entrepreneurship - Semester 2

English - 5 ECTS

The financial challenges facing companies, from start-ups to SME's, growth funding, financial future, and all aspects surrounding business financing are discussed.

Detailed module description

Entrepreneurial Mindset

Entrepreneurship - Semester 1

English - 5 ECTS

This module provides knowledge, tools, and practical experience for fostering entrepreneurial mindset and practice. It combines interactive lectures, workshops, and teamwork.

The course is structured around the following main topics: Design Thinking, Innovation under pressure, Lean Start-up, Entrepreneurial leadership, Go-to-market preparation.

Detailed module description

Forecasting

Prospective - Semestre 3

Français - 5 ECTS

Ce module a pour but d’initier et permettre aux étudiantes et étudiants de maîtriser les techniques usuelles de prévision quantitative.

Ce module sera proposé pour la prochaine fois au semestre d'automne 2025.

Descriptif de module

 

Geopolitics, Macroeconomics & Internationalization

Eurasia - Semester 1

English - 6 ECTS

Eurasian Geopolitics and Macroeconomics:

This course aims to set out the broad geopolitical and macro-economic Eurasian framework. It will focus in particular on the rise of China's political and economic power, the new balance between the major powers, and major economic infrastructure projects such as the New Silk Road.

Business internationalization :

This course aims to develop an awareness of the main challenges and opportunities for companies entering the Eurasian market. It makes the case for the need to adapt to the Eurasian context of internationalisation.

Detailed module description

Gouvernance et responsabilité numérique

MSI - Semestre 4

Français - 5 ECTS

Ce module vise à développer la capacité à mettre en place les éléments de la gouvernance de l’organisation en les appliquant au système d’information et à l’informatique, à justifier les choix en matière de gouvernance et de responsabilité numériques en tenant compte des coûts, de la création de valeur, de la qualité, des risques et du cadre juridique, ainsi qu’à intégrer les enjeux de durabilité dans la gestion et la gouvernance des systèmes d’information.

Descriptif de module

Growth strategies and exploitation

Entrepreneurship - Semester 4

English - 5 ECTS

This module is dedicated to the fundamental strategic and operational issues involved in growing a business. It will address not only the opportunities but also the problems associated with an emerging company's rapid and often chaotic growth.

Detailed module description

Horizon scanning

Prospective - Semestre 1

Français - 5 ECTS

Ce module permet d’apprendre à concevoir une activité de veille, de découvrir les outils et les moyens mobilisables dans les activités de veille, la façon d’articuler la collecte de l’'information, l’'exploitation et le partage.

Descriptif de module

Impact Entrepreneurship

Entrepreneurship - Semester 1

English - 5 ECTS

The objective of the module is to provide a general understanding of different types of impactful organisations and entrepreneurial approaches, with a focus on ESG.

Detailed module description

Innovation Management

Common core - Semester 1 (elective)

English - 5 ECTS

This course is designed to particularly suit the needs and expectations of students who intend to develop the necessary vocabulary and tools in order to grow into innovation management roles in technology-based enterprises or successfully launch and grow them.

Detailed module description

Intercultural Management & Chinese Business Communication 1

Eurasia - Semester 1 (elective : Chinese or Russian)

English - 4 ECTS

Intercultural Management

This course addresses the need for developing open-mindedness and an understanding of others as well as a flexible attitude, ready to accept other management modes when managing companies in a variety of cultural contexts

Chinese Business Communication 1

This course will develop basic language skills in Mandarin as well as basic cultural elements specific to these language area.

Detailed module description